Transportsector

Total
0
Shares
Transportsector
Table of Contents Hide
  1. Transportsector
    1. Inhoud
    2. Mede door de lage olie prijzen, doormaakt de transportsector in 2015 een goed jaar door. De verwachting gaat dan ook dat de transportsector een groei van 1,9% doormaakt en een groei in volume van 1,5%. De sector zit dan ook zeker niet stil. Dat is ook gezien de sterk concurrerende markt absoluut niet mogelijk. Het is voor bedrijven belangrijk continu te blijven innoveren en in te spelen op de lopende trends en wensen en behoeften van de (potentiële) afnemers. De trends luiden dan ook als volgt:
    3. Groene logistiek
    4. Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol binnen de samenleving, dit geldt ook binnen de logistieke sector. Door de duurzame vraag is het voor belangrijk te blijven innoveren op duurzame processen die bijdragen aan een betere en milieuvriendelijkere samenleving. Dit zorgt ervoor dat bedrijven minder Co2 willen produceren door het efficiënter plannen en strenger te kijken naar het rijgedrag van de chauffeurs.
    5. Snel, sneller, snelst
    6. De trend is sterk gaande dat de (potentiële) afnemers zo snel mogelijk geleverd willen hebben. Sneltransport is dan ook een punt waar bedrijven zich sterk op kunnen onderscheiden. Een levertijd van een week is bijna niet meer bedenkelijk. Dat de (potentiële) afnemer voor de concurrent kiest is dan ook vrijwel zeker.
    7. Stipt
    8. (Potentiële) afnemers eisen naast een snellere levering ook steeds vaker een stipte levering. Met stipt bedoelen ze stipt in tijd. Wanneer er een tijd met de leverancier is afgesproken, dient de bestelling ook exact op dat tijdstip geleverd te worden. Niet eerder en niet later. Dit vergt een strakke planning.
    9. In 24 naar Engeland

Transportsector


Mede door de lage olie prijzen, doormaakt de transportsector in 2015 een goed jaar door. De verwachting gaat dan ook dat de transportsector een groei van 1,9% doormaakt en een groei in volume van 1,5%. De sector zit dan ook zeker niet stil. Dat is ook gezien de sterk concurrerende markt absoluut niet mogelijk. Het is voor bedrijven belangrijk continu te blijven innoveren en in te spelen op de lopende trends en wensen en behoeften van de (potentiële) afnemers. De trends luiden dan ook als volgt:



Groene logistiek

Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol binnen de samenleving, dit geldt ook binnen de logistieke sector. Door de duurzame vraag is het voor belangrijk te blijven innoveren op duurzame processen die bijdragen aan een betere en milieuvriendelijkere samenleving. Dit zorgt ervoor dat bedrijven minder Co2 willen produceren door het efficiënter plannen en strenger te kijken naar het rijgedrag van de chauffeurs.


Snel, sneller, snelst


De trend is sterk gaande dat de (potentiële) afnemers zo snel mogelijk geleverd willen hebben. Sneltransport is dan ook een punt waar bedrijven zich sterk op kunnen onderscheiden. Een levertijd van een week is bijna niet meer bedenkelijk. Dat de (potentiële) afnemer voor de concurrent kiest is dan ook vrijwel zeker.


Stipt

(Potentiële) afnemers eisen naast een snellere levering ook steeds vaker een stipte levering. Met stipt bedoelen ze stipt in tijd. Wanneer er een tijd met de leverancier is afgesproken, dient de bestelling ook exact op dat tijdstip geleverd te worden. Niet eerder en niet later. Dit vergt een strakke planning.


In 24 naar Engeland

De komst van internet heeft de landsgrenzen sterk vervaagd. De groeiende webshops heeft er dan ook voor gezorgd dat er steeds vaker in het buitenland besteld wordt. Nouwens transport maakt het mogelijk om binnen 24 uur de gewenste bestelling van of naar Engeland, Schotland of Ierland te vervoeren. Dit geldt voor zowel groot als klein transport.




 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk