Afvallen door het metabolisme te verhogen, tips en adviezen

Total
0
Shares
Afvallen door het metabolisme te verhogen, tips en adviezen

Afvallen door het metabolisme te verhogen, tips en adviezen


Stimuleer je stofwisseling om af te slanken

Afvallen kan een zware opgave zijn, zeker als het veel tijd in beslag neemt en moeite kost. Voor sommige mensen is het afslanken minder eenvoudig dan het lijkt. Ondanks alle goede inzet en het volgen van een strak dieet blijft men op gewicht. Waar kan dit aan liggen en hoe kun je het metabolisme stimuleren om wel gewicht te verliezen?


Waarom kom je aan

Eet je veel en vaak verkeerde dingen dan kom je daar uiteraard van aan. Veelal gaat het om verzadigde vetten en snelverbrandende koolhydraten. Gevolg is dat de snel vrijkomende glucose direct in het bloed door insuline wordt afgevoerd om in weefsels te worden opgeslagen. Oftewel het hongergevoel komt terug. In reactie daarop ga je weer eten met als resultaat dat je aankomt. Maar dit hoeft niet de enige reden te zijn, het kan namelijk ook aan de schildklier liggen.

Schildklierproblemen

De schildklier is een gevoelig orgaan in het lichaam, verantwoordelijk voor de T3 en T4 hormoon aanmaak. Deze sturen voor een belangrijk deel de stofwisseling aan. Indien er een probleem aan de klier ontstaat dan raken de hormonen in het lichaam in onbalans. Om die conditie te corrigeren wordt Thyrax ingenomen om voldoende hormonen in het lichaam aanwezig te laten zijn. Toch wordt je nooit meer de oude ook omdat het metabolisme compleet van de kaart is. Het houdt in dat:

  • je continu veel kan eten terwijl je mager blijft;
  • je met weinig tot geen eten een hoog gewicht behoudt.

Indien je wilt afvallen met een schilklierprobleem dan moet je niet een crashdieet volgen, echter je voedingsschema aanpassen. Hoe werkt dat?

Wat houdt het metabolisme in

De mate waarin het lichaam effectief of ineffectief omgaat met energie, voedingsstoffen, calorieën enzovoorts wordt het metabolisme genoemd. De stoffen die ervoor verantwoordelijk zijn vallen onder de metabolieten zoals aminozuren, glucose en adrenaline. Deze hebben de volgende functies:

  • aminozuren zorgen ervoor dat eiwitten worden omgezet naar essentiële zuren zodat vele lichaamsprocessen optimaal verlopen. Het zorgt ook voor een stukje bevrediging nadat een training of oefening is gedaan;
  • glucose: een geleidelijke toevoer van glucose zorgt ervoor dat er voldoende energie aanwezig is terwijl het lichaam niet de intentie heeft om door insuline aanmaak energie in weefsels en als vetten gaat opslaan;
  • adrenaline. Naar mate het lichaam actiever is neemt de hartslag en de effectiviteit van processen toe door meer energie aan te wenden.

Bij een getraind lichaam treft men relatief meer metabolieten in het lichaam aan waardoor er steeds beter met voorraden en voedsel wordt omgegaan.


Afvallen kan via een dieet

Heb je geen schildklierprobleem dan kun je een normaal dieet volgen om de kilo’s weg te werken. Denk aan een traagverterende koolhydraten of proteïne dieet. Door weinig in te nemen moet het lichaam overschakelen op het verbruik van opgeslagen vetten om zo voldoende energie te kunnen genereren. Zo kan iedereen geleidelijk aan afvallen. Maar deze manier van werken gaat niet op voor diegene met schildklierproblemen. Een strak dieet kan dus averechts werken waarbij je een mate van teleurstelling krijgt. Wat kun je dan wel doen?

Op welke manier anders bevorderen

Er zijn twee hoofd manieren om op een handige manier het aandeel metabolieten te verhogen. Dit zijn:

  • eet vaker gezonde snacks en kleine maaltijden echter kauw langer. Het zorgt ervoor dat je eerst wordt gevoed door glucose uit zetmeel via de mond (daardoor heb je een mindere hoeveelheid eten nodig), waarna het ter verwerking in de maag komt. Des te vaker de maag voedsel ter vertering krijgt des te meer aminozuren worden er aangemaakt. Een continu werkende maag werkt zeer gunstig;
  • ga bewegen en beweeg vaker. Het stimuleert de adrenaline. Ga bij voorkeur trainen of sporten zodat de hartslag toeneemt. Zorg er daarbij voor dat spiermassa toeneemt omdat spieren ook in rust meer energie verbruiken.

De intensieve dagelijkse training

Het aandeel metabolieten dat in het lichaam aanwezig is kan behoorlijk worden verbeterd als een kortstondige tot het uiterste gaande oefening iedere dag wordt gedaan. Indien je vier minuten achter elkaar alles geeft (zo hard als je kunt rennen of fietsen enzovoorts) krijgt het lichaam een boost aan metabolieten:

  • enerzijds worden alle suikers in het lichaam in één keer aangewend zodat die reserve op is;
  • anderzijds zal het lichaam daarna noodgedwongen over moeten gaan op vetverbranding;
  • bijkomstigheid is dat het aandeel metabolieten na iedere keer stijgt en relatief in hoge mate aanwezig blijft.

Het is noodzaak dat je water drinkt en geen energiedrank. Ook direct gaan eten moet je achterwege laten. Eet een gezonde snack pas een tijd later zodat het lichaam van de metabolietstoot kan profiteren.

Val verstandig af door de stofwisseling handig te stimuleren door voorgaande tips op te volgen.

Lees verder suggesties:

Griffonia Extract en B vitamine om optimistisch af te vallen

Hoge bloeddruk: oorzaken, risico’s en hoe te verlagen

Het kauwdieet om veel af te vallen. De werking van speeksel

Afvallen door het HCG hormoon te activeren

Hoe kun je de stofwisseling bij trage schildklier stimuleren?

Linkpartner:

Geinformeerd: afslanktips

Kilo’s afvallen




 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk