Folderverspreiding

Total
0
Shares
Folderverspreiding

Folderverspreiding


Je hebt een mooie, pakkende folder ontworpen die precies weergeeft wat je wilt vertellen. Nu moet je hem nog verspreiden. Met de folder wil je mensen bereiken die geinteresseerd zijn in je aanbiedingen of in de doelen waarvoor je een folder hebt gemaakt. Je weet dat je niet iedereen met je mee kunt krijgen en moet dus op een bepaalde manier te werk gaan in het verspreiden van de folders. Daarnaast kun je het niet in je eentje en wil je niet dat de folder bezorgt wordt samen met alle andere folders want dan is de kans groot dat hij op de grote hoop belandt. Hoe ga je te werk?

Verspreidingsgebied

Folders verspreiden lijkt heel makkelijk. Maar je hebt een doel voor ogen met je folder en om dat doel te kunnen bereiken moet je niet lukraak folders gaan verspreiden maar weten waar dat je mee bezig bent. Niet iedereen kun je bereiken met je folder en dat is juist wat je wel wilt. Zorg daarom dat je een gebied uitkiest waar dat de doelgroep zich gehuisvest heeft. Heb je een winkel met dure spullen, dan heeft het geen zin om folders te verspreiden in achterstandswijken. Ga bij jezelf goed na wat je wilt bereiken en wie je doelgroep is, alleen dan heb je kans om je doel te bereiken met je folder.


Tijdstip bezorgen

Probeer uit te vinden op welk tijdstip de meeste reclamefolders rond worden gebracht. Het zijn er tegenwoordig zoveel dat veel mensen niet meer alles doorkijken en uiteraard wil je niet dat jouw folder over het hoofd gezien wordt. Probeer voor of na dit tijdstip jouw folder te verspreiden. Op die manier heb je de meeste kans dat hij bovenop de stapel belandt of eerder wordt gelezen dan de rest van de alledaagse folders. In elke wijk wordt ongeveer rond hetzelfde tijdstip post rond gebracht, je kunt jouw schema hierop aanpassen.

Werktijden bezorgers

Je wilt niet werken voor niks en daarom verspreid je je folders al in het gebied van je doelgroep. Natuurlijk kun je niet in je eentje alle folders verspreiden, dat is vaak teveel werk voor één persoon. Je kunt ervoor kiezen om je folder samen met de andere folders door een postbezorger te laten bezorgen. Dit brengt wel met zich mee dat hij met de grote hoop reclamefolders binnenkomt en de kans van lezen kleiner wordt. Je kunt er daarom ook voor zorgen om zelf mensen in te huren, deze mensen kun je op je eigen tijden wegsturen en op die manier het tijdstip reguleren waarop de folder wordt langs gebracht.

Evaluatie bezorging

Het is mogelijk om aan de hand van de verspreidde folders na te gaan of het zijn doel bereikt heeft. Je kunt de mensen die in de winkel komen een enquete laten invullen en vragen hoe dat ze bij de winkel terecht zijn gekomen. Voor een goed doel kun je mensen laten inschrijven op internet en daarbij de vraag stellen hoe dat ze bij het goede doel terecht zijn gekomen. Wanneer veel mensen er via de folder terecht zijn gekomen bij je winkel, kun je aan de hand daarvan afleiden of je folder het doel heeft bereikt.





 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk