Advertentie mogelijkheden

Total
0
Shares
Advertentie mogelijkheden
Table of Contents Hide
  1. Advertentie mogelijkheden
    1. Inhoud
    2. Om je als bedrijf zijnde in de kijker te zetten is het belangrijk dat je adverteert. Potentiële bezoekers moeten er namelijk constant herinnert worden aan producten en merknamen. Kijk maar eens naar grote bedrijven zoals Samsung of Sony. Deze kom je overal tegen. Van reclame borden en tv reclames tot billboards in voetbal stadions. Er zijn verschillende types van reclame te herkennen. Zo heb je seizoensgebonden adverteren, product introductie, product promotie en kortingsacties.
    3. De verschillende soorten
    4. Product introductie Voordat er een nieuw product wordt uitgebracht wordt er al vol op reclame voor gemaakt. Maar waarom? Het antwoord op deze vraag is eigenlijk erg simpel. Je probeert de aandacht van bijvoorbeeld smartphone gebruikers al een paar maanden voor de release te trekken. Op deze manier kun je de aanschaf drang uitstellen en wordt er sneller gekozen voor een nieuwer model. Bij smartphones is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat je een tweejarig abonnement af neemt. Na twee jaar mag je weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Product promotie Het promoten van producten komt op allerlei manieren voor. Zo kun je een reclame spot opnemen voor tv of radio, maar ook nieuwsbrieven versturen met exclusieve informatie. Tevens worden er steeds meer Adwords campagnes gedraaid. Met Adwords kun je betaald adverteren. Door de campagne op de juiste manier in te stellen komt jouw advertentie bij bepaalde trefwoorden naar boven. Je kunt de campagne hierbij ook afstemmen op het leefgebied. Iemand uit Friesland heeft bijvoorbeeld vrij weinig aan een product wat alleen geliefd is in Noord-Brabant. Product promotie komt voornamelijk voor om het product blijvend in de kijker te brengen zodat er meer verkocht worden. Neem bijvoorbeeld de PlayStation 4. Sony adverteert continu terwijl het apparaat al een tijd geleden in de verkoop ging. Waarom blijf je dan adverteren? Simpel. Je wilt het apparaat blijven verkopen. Van dit product wordt tevens maar om de zeven jaar een geheel nieuw model uitgebracht.
    5. Kortingsactie promoten
    6. Om de verkoop van bepaalde producten te stimuleren kun je een kortingsactie houden. Vaak betreft dit producten die wat minder lopen of bijna uit het assortiment verdwijnen. Kortingsacties zijn vooral van toepassing op impuls kopers. Het woord korting of actie triggert potentiële klanten. Seizoensgebonden adverteren Een combinatie van al het bovenstaande is seizoensgebonden adverteren. Hierbij is de timing erg belangrijk. Een aantal weken voordat het zomerseizoen begint moet je je assortiment al geüpdatet hebben. Men wil vaak voordat het lekker weer wordt al nieuwe kleding hebben liggen. In de zomer zijn de kosten van zomerproducten meestal hoger. Klanten hebben het in die tijd echt nodig, waardoor ze sneller bereid zijn wat meer te betalen. Onder seizoensgebonden adverteren vallen ook de feestdagen in mijn ogen. Feestdagen zijn de ultieme trigger voor nieuwe aankopen. Wanneer je mooie aanbiedingen in de kijker brengt zal je verkoop gegarandeerd stijgen.
    7. Hoe breng je het naar buiten?
    8. In de inleiding zijn enkele vormen van adverteren reeds genoemd. Zo kun je gebruik maken van Adwords, reclame borden, billboards, tv- en radiospotjes en nog veel meer. In winkels wordt bijvoorbeeld vaak gebruik gemaakt van beeldschermen. Hier kan de nieuwst informatie direct worden overgebracht worden op bezoeker. Dit wordt ook wel digital signage genoemd. (Het doelgericht overbrengen van informatie middels schermcommunicatie, en dat op de juiste plaats op het perfecte moment.) De vorm waarop je de advertentie naar buiten brengt is van verschillende factoren afhankelijk. Wat voor bedrijf heb je, wat wil je promoten, hoe verkoop je het product, wat is je doelgroep en dergelijke. Doe hier altijd goed onderzoek na voordat je er aan begint.

Advertentie mogelijkheden


Om je als bedrijf zijnde in de kijker te zetten is het belangrijk dat je adverteert. Potentiële bezoekers moeten er namelijk constant herinnert worden aan producten en merknamen. Kijk maar eens naar grote bedrijven zoals Samsung of Sony. Deze kom je overal tegen. Van reclame borden en tv reclames tot billboards in voetbal stadions. Er zijn verschillende types van reclame te herkennen. Zo heb je seizoensgebonden adverteren, product introductie, product promotie en kortingsacties.



De verschillende soorten

Product introductie

Voordat er een nieuw product wordt uitgebracht wordt er al vol op reclame voor gemaakt. Maar waarom? Het antwoord op deze vraag is eigenlijk erg simpel. Je probeert de aandacht van bijvoorbeeld smartphone gebruikers al een paar maanden voor de release te trekken. Op deze manier kun je de aanschaf drang uitstellen en wordt er sneller gekozen voor een nieuwer model. Bij smartphones is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat je een tweejarig abonnement af neemt. Na twee jaar mag je weer een nieuwe telefoon uitkiezen.

Product promotie

Het promoten van producten komt op allerlei manieren voor. Zo kun je een reclame spot opnemen voor tv of radio, maar ook nieuwsbrieven versturen met exclusieve informatie. Tevens worden er steeds meer Adwords campagnes gedraaid. Met Adwords kun je betaald adverteren. Door de campagne op de juiste manier in te stellen komt jouw advertentie bij bepaalde trefwoorden naar boven. Je kunt de campagne hierbij ook afstemmen op het leefgebied. Iemand uit Friesland heeft bijvoorbeeld vrij weinig aan een product wat alleen geliefd is in Noord-Brabant. Product promotie komt voornamelijk voor om het product blijvend in de kijker te brengen zodat er meer verkocht worden. Neem bijvoorbeeld de PlayStation 4. Sony adverteert continu terwijl het apparaat al een tijd geleden in de verkoop ging. Waarom blijf je dan adverteren? Simpel. Je wilt het apparaat blijven verkopen. Van dit product wordt tevens maar om de zeven jaar een geheel nieuw model uitgebracht.


Kortingsactie promoten


Om de verkoop van bepaalde producten te stimuleren kun je een kortingsactie houden. Vaak betreft dit producten die wat minder lopen of bijna uit het assortiment verdwijnen. Kortingsacties zijn vooral van toepassing op impuls kopers. Het woord korting of actie triggert potentiële klanten.

Seizoensgebonden adverteren

Een combinatie van al het bovenstaande is seizoensgebonden adverteren. Hierbij is de timing erg belangrijk. Een aantal weken voordat het zomerseizoen begint moet je je assortiment al geüpdatet hebben. Men wil vaak voordat het lekker weer wordt al nieuwe kleding hebben liggen. In de zomer zijn de kosten van zomerproducten meestal hoger. Klanten hebben het in die tijd echt nodig, waardoor ze sneller bereid zijn wat meer te betalen. Onder seizoensgebonden adverteren vallen ook de feestdagen in mijn ogen. Feestdagen zijn de ultieme trigger voor nieuwe aankopen. Wanneer je mooie aanbiedingen in de kijker brengt zal je verkoop gegarandeerd stijgen.


Hoe breng je het naar buiten?

In de inleiding zijn enkele vormen van adverteren reeds genoemd. Zo kun je gebruik maken van Adwords, reclame borden, billboards, tv- en radiospotjes en nog veel meer. In winkels wordt bijvoorbeeld vaak gebruik gemaakt van beeldschermen. Hier kan de nieuwst informatie direct worden overgebracht worden op bezoeker. Dit wordt ook wel digital signage genoemd. (Het doelgericht overbrengen van informatie middels schermcommunicatie, en dat op de juiste plaats op het perfecte moment.) De vorm waarop je de advertentie naar buiten brengt is van verschillende factoren afhankelijk. Wat voor bedrijf heb je, wat wil je promoten, hoe verkoop je het product, wat is je doelgroep en dergelijke. Doe hier altijd goed onderzoek na voordat je er aan begint.




 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk