Facebook marketing

Total
0
Shares
Facebook marketing

Facebook marketing


Facebook marketing

Wellicht heb je voor je bedrijf al vormen van reclame en promotie geprobeerd. Maar misschien heb je nog niet nagedacht over adverteren via Facebook. Het gaat dan voornamelijk om het betaald adverteren. Doordat je met je fanpagina steeds minder bereik hebt (als er niet veel interactie is) wordt er steeds minder ingezet op de fanpagina

en meer op het adverteren.


Doelgroep

Door het groot aantal personen die van Facebook gebruik maken is het een ideaal kanaal om te adverteren. Nu is het alleen de kunst om de juiste doelgroep te bereiken. Gelukkig heeft Facebook een goed systeem om je doelgroep te kunnen filteren.

Advertentie

Nadat je doelgroep gespecificeerd is is het tijd om je advertentie samen te stellen. Hiervoor moet je precies weten wat je ermee wilt overbrengen. Voor je advertentie moet je mede gebruik maken van afbeeldingen. Bij een goed gekozen afbeelding wordt er meer geklikt op je advertentie. Maak van je advertentie meerdere varianten en kies hiervoor verschillende afbeeldingen. Hierdoor kan Facebook variëren en kun je zien welke afbeelding de beste is.

Plaatsen van je advertentie

Heb je advertentie klaar, dan zijn er drie advertentieruimten waar je advertentie zichtbaar kan worden. Deze mogelijkheden zijn:


  • De tijdlijn op computers

  • De tijdlijn op mobiele apparaten

  • In de rechterkolom


Afhankelijk van je advertentie kies je waar je deze wilt tonen. Je kunt er ook voor kiezen om mobiele- of computergebruikers niet de advertentie te laten zien. De advertentie die in het ‘nieuws’ gedeelte wordt weergegeven lijkt afkomstig van een Facebookpagina en lijkt dus minder op een advertentie. Dit zou een voordeel kunnen zijn.


Kosten

Bij het adverteren op Facebook heb je verschillende opties om je budget in te zetten. Je kunt kiezen voor het betalen per klik, per 1000 vertonigen, per verwachte actie na 1000 vertoningen of per conversie. Het hangt van je budget en je doelstellingen af welke je het beste kunt gebruiken. Je budget kun je per dag instellen. Als je dagbudget bereikt is dan wordt je advertentie niet meer weergegeven.

Inzetten

De stappen die je moet zetten om te adverteren of Facebook zijn niet moeilijk. Echter het juist inzetten ervan, de perfecte doelgroep specificeren, een pakkende advertentie schrijven en natuurlijk de resultaten analyseren is wel iets wat goed moet gebeuren om je budget goed in te zetten en resultaten te behalen. Een online marketing bureau kan dit uit handen nemen en ervoor zorgen dat uw campagne een succes wordt. Maak gebruik van de kracht van social media.





 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk