Website promotie via internet, de mogelijkheden

Total
0
Shares
Website promotie via internet, de mogelijkheden

Website promotie via internet, de mogelijkheden


Heeft u een interessante website om bijvoorbeeld producten te verkopen of schrijft u artikelen dan wilt u ook dat het voldoende lezers trekt. Heeft u veel tijd om handen dan kunt u daar zelf mee aan de slag zodat u optimaal uw site promoot. Welke methoden zijn er beschikbaar om een goede rating te verkrijgen?

Waarom hieraan werken?

Een goede zoekmachinerating kan veel meer lezers en dus potentiële klanten geven. Het is van belang om actief te werken aan die rating zodat het aantal bezoekers ook werkelijk toeneemt. Het is belangrijk om juist de zoekmachinerating goed te stimuleren. Goede teksten gecombineerd met juiste zoekwoorden is evident. Daarnaast gaat het ook om verschillende methoden van promotie.


Content is belangrijk

Een goed inhoudelijk stuk, artikel of website wordt gewaardeerd zo ook door zoekmachines. Mensen lezen het graag en lezen het meer aandachtig. Dit is een teken dat het stuk goed in elkaar zit waardoor het artikel als het ware zichzelf kan promoten. Er wordt verondersteld dat het minimaal 500 woorden moet hebben, echter goede stukken moeten complete artikels zijn. Oftewel de vraag moet helder, kort en krachtig worden beantwoord. Indien het een lange uitleg vergt dan zijn 800 of 1000 woorden zeker niet overbodig. Het valt juist aan te bevelen. Daarnaast is het belangrijk om originele teksten te schrijven over onderwerpen welke nog niet uitvoerig door anderen zijn uitgekauwd. Onderscheidend vermogen is daarbij eveneens essentieel.

Linken

Content oftewel inhoud is belangrijk, maar linken is even zo noodzakelijk. Indien een tekst is aangemaakt kan vanuit die tekst naar elders een link worden aangebracht. Een krachtig signaal is als men een link vanuit die tekst naar een ander artikel van hetzelfde domein. Dit is intern linken en is noodzakelijk om een goede rating te verkrijgen. Uitwendig linken is eveneens belangrijk, juist omdat het een extra krachtig signaal afgeeft. Vanaf een andere domein wordt een link aangelegd zodat zoekmachines het artikel extra waardering geven. Ook links vanaf vergelijkbare sites zoals startpagina enzovoorts zijn van belang om een goede rating te verkrijgen. Let wel het gaat hierbij meestal om links zonder een zogeheten “ref no-follow attribute”. Met deze attribute wordt de link niet gevolgd en zal het niet van invloed zijn op de rating. Het is dus van belang dat dit type attribute niet van toepassing is.

Social media

Tegenwoordig heeft iedereen een social media account zodat men overal van op de hoogte is. Denk aan Facebook, Twitter, Linkedin of Google+. Het zijn handige methoden om kennissen en vrienden van informatie te voorzien zodat men op de hoogte is en in contact blijft. Daar kunnen auteurs of bedrijven handig gebruik van maken. Indien een lezer een artikel of jouw website goed vindt dan wordt het gedeeld. Des te vaker het wordt gedeeld des te meer bezoekers en/ of klanten kun je verkrijgen.


Forums

Op het internet zijn verschillende forums van toepassing alwaar mensen ideeën, problemen en klachten kunnen bespreken. Reageren op een zekere stelling kan altijd en daarbij kun je ook handig een link plaatsen. Punt is wel dat je het niet opvallend moet doen en ook niet te vaak op dezelfde site. Dit omdat je snel kunt worden geblokt door de beheerder van de website. Kun je wel een link plaatsen dan gaat het meestal wel om een rel no-follow link, waar jouw site minder van kan profiteren.

Linkpartners

Het vinden van linkpartners kan nuttig zijn. Indien je een andere site met een aanverwant onderwerp hebt gevonden kun je linkpartners worden. Dat houdt in dat je van een speciale partner pagina naar die site linkt waarbij de link onder een specifieke anchor staat aangegeven.




 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk