Zoekmachine adverteren

Total
0
Shares
Zoekmachine adverteren
Table of Contents Hide
  1. Zoekmachine adverteren
    1. Inhoud
    2. Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 81% van alle internetgebruikers online zoekt via zoekmachines. Je kunt dus zeggen dat online vindbaarheid erg belangrijk is. Dit kun je doen door middel van zoekmachine optimalisatie om de organische zoekresultaten te verhogen of door bijvoorbeeld in een zoekmachine zoals Google te adverteren.
    3. Google Adwords
    4. Een van de grootste inkomsten bronnen van Google is Adwords. Met Google Adwords kun je er voor zorgen dat je op bepaalde zoektermen “bovenaan” in de zoekresultaten komt te staan. Geadverteerde resultaten worden voorzien van een geel Adv knopje, Deze staan boven alle resultaten en aan de rechterzijde van de website. Een van de voordelen van Google Adwords is dat het gebruik maakt van een zogeheten pay-per-clicksysteem. Dit wil zeggen dat de klant pas betaald zodra iemand daadwerkelijk op de advertentie klikt en voor een bepaalde tijd op de website blijft. Tevens kun je als adverteerder zelf kiezen wat voor budget je beschikbaar wil stellen. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat er maximaal voor €25,- per dag mag geklikt worden en er maximaal €0,25 betaald wordt per klik. Ondanks dat je betaald voor je plaats in de resultaten ben je nog steeds van enkele dingen afhankelijk. Zodra iemand op zoeken drukt in Google wordt er een soort veiling gestart. Dit is voor de bezoeker niet te zien maar het heeft wel veel invloed op de resultaten die in beeld komen. De veiling maakt gebruik van een kwaliteitsscore systeem. Hierbij wordt de tekst relevantie, aantal kliks en hoelang een bezoeker op de landingspagina blijft.
    5. Voor- en nadelen

Zoekmachine adverteren


Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 81% van alle internetgebruikers online zoekt via zoekmachines. Je kunt dus zeggen dat online vindbaarheid erg belangrijk is. Dit kun je doen door middel van zoekmachine optimalisatie om de organische zoekresultaten te verhogen of door bijvoorbeeld in een zoekmachine zoals Google te adverteren.



Google Adwords

Een van de grootste inkomsten bronnen van Google is Adwords. Met Google Adwords kun je er voor zorgen dat je op bepaalde zoektermen “bovenaan” in de zoekresultaten komt te staan. Geadverteerde resultaten worden voorzien van een geel Adv knopje, Deze staan boven alle resultaten en aan de rechterzijde van de website. Een van de voordelen van Google Adwords is dat het gebruik maakt van een zogeheten pay-per-clicksysteem. Dit wil zeggen dat de klant pas betaald zodra iemand daadwerkelijk op de advertentie klikt en voor een bepaalde tijd op de website blijft. Tevens kun je als adverteerder zelf kiezen wat voor budget je beschikbaar wil stellen. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat er maximaal voor €25,- per dag mag geklikt worden en er maximaal €0,25 betaald wordt per klik.

Ondanks dat je betaald voor je plaats in de resultaten ben je nog steeds van enkele dingen afhankelijk. Zodra iemand op zoeken drukt in Google wordt er een soort veiling gestart. Dit is voor de bezoeker niet te zien maar het heeft wel veel invloed op de resultaten die in beeld komen. De veiling maakt gebruik van een kwaliteitsscore systeem. Hierbij wordt de tekst relevantie, aantal kliks en hoelang een bezoeker op de landingspagina blijft.

Voor- en nadelen


Alles heeft zijn voor- en nadelen, zo ook Google Adwords. We beginnen met de voordelen. Door gebruik te maken van een Search Engine Advertising(SEA) vorm zoals Adwords heb je resultaat op de korte termijn. Dit kan erg handig zijn wanneer je vooral seizoensgebonden bent met je product of dienst.

Ook heb je inzicht in de kosten. Je bepaald zelf wat het budget is en hoeveel een klik maximaal mag kosten.

De nadelen van Adwords hebben voornamelijk te maken met dat sommige mensen op de hoogte zijn van het principe achter de advertenties. Zij vermijden liever deze advertenties en kiezen voor de organische zoekresultaten. Dit type bezoeker weet vaak ook waar hij of zij naar op zoek is en klikt niet zo maar wat links aan.

Adwords blijft ook geld kosten. Niet ieder bedrijf kan dit blijven financiëren. Zij zijn vaak naar een permanente oplossing op zoek. Het instellen van Adwords is ook een vak apart. Wanneer je zo maar wat instelt kunnen de resultaten zwaar tegenvallen. Neem dan ook altijd contact op met een marketing bureau dat gespecialiseerd is in online marketing.




 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk