Geen budget voor een webwinkel oplossing?

Total
0
Shares
Geen budget voor een webwinkel oplossing?

Geen budget voor een webwinkel oplossing?


Steeds meer fysieke winkels breiden zich uit naar verschillende online platformen, maar wat doe je wanneer hier geen budget voor is? Een krakkemikkige webshop zal eerder averechts werken dan in je voordeel. Je kunt dan ook beter geen webshop nemen dan wel. Wat je wel kunt doen is zorgen dat je online te vinden bent. Een eenvoudige website met wat informatie over het bedrijf en het assortiment hoeft geen grote investering te zijn. Daarnaast is een bedrijfspagina op Facebook gemakkelijk in te richten. Uit onderzoek is gebleken dat ruim 9,5 miljoen Nederlanders zich op Facebook bevinden. Deze nummers moeten je toch al tot een denken zetten. Al heb je een bedrijfspagina waar je basis informatie deelt, nieuwe producten toont en af en toe een actie houdt, dan ben je  al voldoende bezig, op dit moment wel te verstaan. De markt past zich natuurlijk constant aan.



Beleving creëren in je fysieke winkel

Het is nu duidelijk dat je online redelijk in beeld kunt komen, maar direct online verkopen komt er nog niet van. Wat ga je nu doen? Het antwoord lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Je gaat er voor zorgen dat je fysieke winkel in top conditie is. De indeling moet als prettig ervaren worden, de producten moeten voldoen aan de wensen van de doelgroep en men moet getriggerd worden om jouw winkel te bezoeken. Wacht, mensen moeten getriggerd worden om mijn winkel te bezoeken? Hoe doe je dit dan? Het klinkt vaak simpel, maar dat is het zeker niet. Potentiële klanten trigger je door in te spelen op bepaalde behoeften. Een paar geprinte vellen met het woord “Actie” erop voldoet tegenwoordig niet meer. Men wil beleving, beweging en sfeer. In de etalage bevinden zich steeds vaker beeldschermen in combinatie met een narrowcasting oplossing. Hierbij wordt relevante content op het juiste moment getoond voor een specifieke doelgroep. Wanneer je weet wat waar vraag naar is, speel je daar op in. Men zal nooit je winkel binnen gaan wanneer je niet biedt wat men wil hebben. Goede reclame wordt uitgevoerd middels resultaten uit grondig onderzoek. Zonder meetstaven ben je nergens.




 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk