Het aannemen van personeel

Total
0
Shares
Het aannemen van personeel
Table of Contents Hide
  1. Het aannemen van personeel
    1. Inhoud
    2. Er zijn heel erg veel factoren waar op gelet moeten worden bij het aannemen van personeel. Elke ondernemer heeft zijn persoonlijke unique-selling-points en dus weer andere wensen. Natuurlijk zijn er ook een aantal veelvoorkomende punten. Deze punten worden in dit artikel uitgelegd.
    3. De periode
    4. Bedank goed voor welke periode het personeel gewenst is. Als dit langdurig is, dan is het aannemen van een stagiaire waarschijnlijk niet de oplossing, omdat er dan net na de inwerkperiode weer een nieuw persoon moet komen. Bij een korte periode is een vaste medewerker dan weer niet de beste optie.
    5. De administratie
    6. Zoek vooraf grondig uit welke administratie komt kijken bij het aannemen van nieuw personeel. Stagiaires willen meestal niet alleen een stagevergoeding, maar er komt ook iemand van de school langs, er moet een verslag worden gemaakt, er moet een presentatie worden gegeven en andere taken waar de ondernemer misschien geen zin in heeft. Verder is de administratie vrij gemakkelijk uit te voeren door het inschakelen van een specialist. Een echte aanrader is Peeters Fiscaal adviesbureau.
    7. De aansprakelijkheid
    8. Een ander belangrijk punt is de aansprakelijkheid. Bij het aannemen van iemand via een uitzend- of detacheringsbureau denkt u van al die irritante administratie af te zijn, maar de ondernemer is bijna altijd nog steeds aansprakelijk. Als er een kast op de uitzendkracht valt en hij niet meer kan werken, dan kan dit nog wel eens een dure grap worden als er geen verzekering was afgesloten.
    9. De werkzaamheden
    10. Niet alle werkzaamheden kunnen meteen door een nieuwe werknemer worden uitgevoerd. De ondernemer zelf heeft misschien wel wekelijks 80 uur werk te bieden, maar klantenbezoeken en afspraken kunnen niet altijd meteen worden overgenomen. Selecteer de taken die door een ander gedaan kunnen worden dus altijd even.
    11. De overige zaken

Het aannemen van personeel


Er zijn heel erg veel factoren waar op gelet moeten worden bij het aannemen van personeel. Elke ondernemer heeft zijn persoonlijke unique-selling-points en dus weer andere wensen. Natuurlijk zijn er ook een aantal veelvoorkomende punten. Deze punten worden in dit artikel uitgelegd.



De periode

Bedank goed voor welke periode het personeel gewenst is. Als dit langdurig is, dan is het aannemen van een stagiaire waarschijnlijk niet de oplossing, omdat er dan net na de inwerkperiode weer een nieuw persoon moet komen. Bij een korte periode is een vaste medewerker dan weer niet de beste optie.


De administratie


Zoek vooraf grondig uit welke administratie komt kijken bij het aannemen van nieuw personeel. Stagiaires willen meestal niet alleen een stagevergoeding, maar er komt ook iemand van de school langs, er moet een verslag worden gemaakt, er moet een presentatie worden gegeven en andere taken waar de ondernemer misschien geen zin in heeft. Verder is de administratie vrij gemakkelijk uit te voeren door het inschakelen van een specialist. Een echte aanrader is Peeters Fiscaal adviesbureau.


De aansprakelijkheid

Een ander belangrijk punt is de aansprakelijkheid. Bij het aannemen van iemand via een uitzend- of detacheringsbureau denkt u van al die irritante administratie af te zijn, maar de ondernemer is bijna altijd nog steeds aansprakelijk. Als er een kast op de uitzendkracht valt en hij niet meer kan werken, dan kan dit nog wel eens een dure grap worden als er geen verzekering was afgesloten.


De werkzaamheden

Niet alle werkzaamheden kunnen meteen door een nieuwe werknemer worden uitgevoerd. De ondernemer zelf heeft misschien wel wekelijks 80 uur werk te bieden, maar klantenbezoeken en afspraken kunnen niet altijd meteen worden overgenomen. Selecteer de taken die door een ander gedaan kunnen worden dus altijd even.


De overige zaken

Natuurlijk zijn er ook nog andere belangrijke zaken. Is er nog een werkplek vrij? Heb je alle voorzieningen die de werknemer nodig heeft in huis? Heeft de nieuwe werknemer misschien een eigen sleutel nodig? En hoe is het openbaar vervoer? Allemaal zaken om rekening mee te houden.





 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk