Verschil tussen koude- en warme acquisitie

Total
0
Shares
Verschil tussen koude- en warme acquisitie

Verschil tussen koude- en warme acquisitie


Je ziet regelmatig misvattingen binnen de saleswereld omtrent koude acquisitie en warme acquisitie.

Echter is koude acquisitie niet simpelweg de telefoon pakken, random nummers draaien en de persoon die de tijd neemt om de telefoon op te pakken te overvallen met jouw ‘geweldige’ product. Dat is een vorm van koude acquisitie, welke waarschijnlijk de laagste resultaten boekt.


Wat is koude acquisitie dan precies?

Koude acquisitie is content opnemen met iedere prospect, die op het moment niet op zoek is naar jouw product. Telefonisch verkopen leer je bij de opleiding verkoopmedewerker van Fabius Opleidingen.

Wanneer jij dus de prospect opbelt met vraag of hij nog referenties in zijn netwerk heeft die jij kunt bellen, welke jij vervolgens belt om acquisitie te plegen, is dat dan warme of koude acquisitie?

Dit is koude acquisitie. De potentiële prospect heeft namelijk niet gevraagd of hij iets bij je mag kopen en heeft er niet om gevraagd dat jij contact met hem opneemt. Als het ware stoor je hem dus ongevraagd, wat overigens prima is.

Als verkoopmedewerker moet je de temperatuur van je potentiële prospect niet baseren op hoeveel jij van hem weet, maar op hoeveel hij geïnteresseerd is in jouw product of dienst.

Wat is dan warme acquisitie?


Warme acquisitie vindt plaats wanneer er bijvoorbeeld een formulier wordt ingevuld op een website. Dit betekent dat je weet dat de potentiële prospect ergens interesse in heeft. Dat geldt ook wanneer de prospect je beursstand bezocht heeft en een kaartje mee heeft genomen.




 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit vind je misschien ook leuk